PRAVIDLA EFRA 1994
Aktualizace 12.1997
5.VŠEOBECNÉ PODMÍNKY ORGANIZACE SOUTĚŽÍ EFRA
5.1
5.1.1. Přístup: příjezd automobilem musí být maximálně do 100m od depa
5.1.2. Parkování: parkování jezdců musí být maximálně do 100 m od depa
5.1.3. Prostor pro diváky musí být oddělen od závodní tratě a depa
5.1.4 Sociální zařízení : voda a toalety musí být zabezpečené jak pro účastníky tak i pro diváky
5.1.5 Občerstvení by mělo být zajištěno
5.1.6 Napájení: 230V / 50 Hz v prostoru pro jezdce
5.1.7. Hotel a camping: ve vzdálenosti do 20 minut
Tábořiště je vhodné umístit mimo dráhu . Ceny ubytování musí být určeny předem a musí být uvedeny v propozicích
5.2
5.2.1. Prostor pro jezdce musí pojmout všechny jezdce a musí být vy
baven stoly a chráněn proti vlivům počasí ( nekryté tratě). Tribuna pro jezdce musí být přístupná z prostoru pro jezdce5.2.2. Tribuna musí pojmout 10 jezdců a pro každého z jezdců musí být na tribuně minimální prostor 80 cm,
Šířka tribuny musí být minimálně 1,25 m.
Výška: typicky 2 - 3 m
1: 12 elektry 1 - 3 m
1: 10 buggy elektro 1,5 - 3 m
5.2.3. Tribuna musí být umístěna tak , aby měl každý z jezdců z
abezpečen dostatečný přehled o všech místech na tratiVýhled nesmí být cloněn jinými objekty (sloupy, stožáry, jinými jezdci, ...)
Vzdálenost přední části tribuny jezdců a od nejbližší části dr
áhy: 2 - 4 m.5.2.4. Úschovna vysílačů musí být blízko tribuny jezdců, pokud je to možné tak na tribuně. Umístění vysílačů musí být bezpečné a chráněné proti vlivům počasí.
5.2.5. Časomíra a počítaní kol musí být umístěno v pomalé části tratě s dobrým výhledem na trať. Číslo vozu musí být čitelné aspoň 2 s před pomalou částí tratě.
Čísla vozů pro velký měřítka (od 1:8, se spalovacím motorem) musí být vysoké minimálně 40 mm
Čísla vozů pro ostatní kategorie : min.
25 mmBarva čísel: černá na bílém pozadí
Použití čísel určí organizátor
Při ručním počítání kol: minimálně 8 rozhodčích, pro každého min 65 cm místa, místo musí být chráněno proti vlivům počasí, jezdci nesmí rušit tyto rozhodčí.
5.2.6. Jezdci a diváci nemají přístup na plochu časomíry a počítání kol
5.2.7 Výsledková tabule musí být umístěná nedaleko časomíry , př
ístupná všem jezdcům a chráněná před vlivy počasí5.2.8. Během soutěže musí být k dispozici indikátor frekvence. Měl by být umístěn v blízkostí úschovny vysílačů a tribuny jezdců.
5.2.9. Rozhodčí musí mít vyhrazeno místo oddělené od jezdců a m
echaniků. Mezi tribunou pro jezdce a startérem musí být volná plocha. Na této ploše musí být prostor pro přímou komunikaci s jezdci na tribuně jezdců a signalizací vlajkami.
5.3.
BEZPEČNOST
5.3.1. Bezpečnost diváků je prvořadá a je nutné ji brát v úvahu při n
avrhování tratě a přilehlých prostor5.3.2. Bezpečnost pořadatelů , pomocníků, jezdců členů doprovodu je stejně důležitá, předpokládá se však , že jsou si vědomi mož
ného nebezpečí.5.3.3. Diváci, účastníci a pořadatelé musí být účinně chráněni před v
ozy odpovídající bariérou5.3.6. Vybavení první pomoci: V případě potřeby musí bý
5.3.7 První pomoc: Zdravotník první pomoci musí být přítomen během konání závodu, který obvykle přiláká velký počet lidí.
5.3.8 Policie a záchranná služba musí mít zabezpečen volný přístup k trati.
5.3.9 Pojištění proti úrazu a právní záruka jsou povinné na všech so
utěžíchKopie potvrzení o pojištění musí být přiložena k žádosti o p
ovolení akce
5.4
POŽADAVKY NA POČÍTÁNÍ KOL A ČASOMÍRU
5.4.1 Na soutěžích povolených EFRA musí být použité současně dvě nezávislé počítací zaří
zení.5.4.2 Počítací zařízení schválené EFRA musí být pouze při MI
STROVSTVÍ EVROPY5.4.3 Systémy pro počítání kol musí splňovat požadavky EFRA a proto musí být navrženy a zdůvodněny v dotazníku povolení (EFRA REF. :SANCTION 92-1/8)
5.4.4. Pořadatel zabezpečuje obsluhu obou měřících zařízení
5.4.5. První systém musí zaznamenávat všechny individuální časy všech vozů a počty kol a konečný čas jízdy
5.4.6. Druhý systém bude používán jako záložní a musí zaznamen
ávat všechny individuální časy všech vozů a počty kol a konečný čas jízdyDruhý systém může být buď manuální nebo elektronický
5.4.7. Časy kol a výsledné časy musí být uvedeny v hodinách, m
inutách a sekundách a v 1/100 s.. Alespoň jeden systém pro zaznamenávání výsledků musí být toho schopen.5.4.8. Při použití ručního systému, musí být výsledky zaznamenány do záznamového listu. informace o jednotlivých časech kol a počtu kol musí zůstat v záznamovém listu
5.4.9. Při použití elektronického systému musí být uchován výpis sp
olečně se záznamovým listem, na kterém jsou konečné výsledky _____5.4.10. Výsledky prvního a druhého systému musí být rovnocenné , v případě rozdílu je rozhodnutí o správném výsledku v pravomoci časomíře
5.4.11. Použitá výpočetní technika musí umožnit zveřejnění výsledku do 15 minut po každé sérii rozjížděk.__
5.4.12. Hlavní časoměřič je oprávněn zveřejňovat výsledky během so
utěže.Všechny naměřené výsledky se z obou systému musí uchovat do konce soutěže , aby bylo možné je využít při případném protestu
5.4.13. Elektronický systém musí
být připojen spolehlivému zdroji ( ne generátor), Při použití zástrček musí být tyto zabezpečeny proti rozpojení.V případě použití dvou měřících systémů měly by mít na sobě nezávislé zdroje energie
5.4.14. Pro časoměrné zařízení musí být splněny požadavky vid. 5.2.5. a 5.2.6.
5.4.15. Oficiální výsledkové listina obsahující výsledky všech rozjížděk, semifinálových a finálových jízd musí být zaslána na sekci E
FRA do 10 dní od skončení soutěže .Konečné výsledky kvalifikačních jízd zkompletovány za účelem udělení mezinárodních licencí a zaslány sekci EFRA
5.5.
KLASIFIKACE JEZDCŮ
5.5.1. Kvalifikace jezdce do finálových jízd bude založena na jeho ne
jlepším výsledku dosaženém během kvalifikačních jízd5.5.2. Jestliže více jak jeden jezdec zaznamená shodný výsledek v rozjížďkách počítá se druhý nejlepší výsledek
5.5.3. Jestliže více jak jeden jezdec dosáhne shodný výsledek ve f
inále a byli neúspěšně použity všechny možnosti jejich roztřídění, rozhodne kvalifikační umístnění.
6. ORGANIZACE SOUTĚŽÍ EFRA
6.1
6.1.1. Předběžná kontrola
Podmínky , které musí klub před podáním žádosti o povolení o
rganizovat soutěž splňovat:
6.1.2 Požadavky na Velkou cenu EFRA a Mistrovství Evropy (viz. kap. 3)
organizující klub musí požádat o povolení prostřednictvím své národní organizace, která požadavek postoupí EFRA, jak je uvedeno v odstavcích 3.2.2. a 3.3.3.
prezident národní organizace musí žádost podepsat. V případě , že žádá jeho mateřský klub, podepisuje žádost viceprezident
Žádost musí obsahovat: datum
místo soutěže
vyplněný formulář Žádosti o povolení organ
izování soutěže (EFRA REF:SANCTION 92-1/8)Národní org
anizace může žádost zamítnout ještě před tím, než ji zašle EFRA - je tudíž v prvé řadě odpovědná za takovouto soutěž6.1.3. Žádost o povolení organizovat větší mezinárodní soutěže je shodná
Žádost může být zaslána EFRA kdykoli během roku
6.2.
POZVÁNKY NA MISTROVSTVÍ EVROPY
6.2.1. Pozvánky obsahující schválený program , plán tratě, popis př
ístupových cest k trati, údaje o ubytování a hotelích ....,musí obdržet všichni adresáti nejpozději 90 dní před soutěží. Kopie musí být zaslána předsedovi dané sekce EFRA. V pozvánce musí být uvedeno zda se jezdí po směru, nebo proti směru hodinových ručiček.6.2.2. Národní organizace musí poslat vyplněné formuláře přihlášek svého družstva na Mistrovství Evropy předsedovi sekce ne
jpozději 60 dní před začátkem soutěže. Může zaslat také navíc přihlášky 4 jezdců , kteří budou určeni pro dodatečné doplňování . Tyto formuláře musí být zřetelně označené “ pro dodatečné splnění” ( FOR RE-ALLOCATION )Zároveň také musí zaslat předsedovi sekce EFRA seznam čl
enů družstva s čísly jejich jezdeckých licencí (EFRA REF:ENTRYFORM 92-1/1 a REALLOCATION 92-1/1)6.2.3. 55 dní .před soutěží budou do té doby neobsazené místa o
bsazeny předsedou sekce v pořadí určeném na Výroční valné hromadě . Dodatečné obsazení bude oznámeno všem zúčastněným státům nejpozději 40 dní před soutěží . Pokud doplnění jezdci nezaplní volná místa ve všech skupinách , může hostitelská země poskytnout další jezdce.6.2.4 Na Mistrovství Evropy mohou soutěžit pouze jezdci s platnou mezinárodní licencí s výjimkou mistrovství Evropy juniorů
6.2.5 Pořadatelé musí potvrdit přihlášky všech jezdců , kteří se so
utěže zúčastní nejpozději do 30 dní před soutěží a potvrzené přihlášky zaslat na kontaktní adresu národní organizace a každému jezdci.
6.3
POZVÁNKY A PŘIHLÁŠKY NA VELKOU CENU EFRA apod.
6.3.1 Pozvánka a přihlášky a časový plán podrobnými informacemi misí být na všechny kontaktní adresy EFRA a adresy sekcí, předsedovi sekce a generálnímu sekretáři nejpozději 60 dní před soutěží
6.3.2 Národní organizace rozdá
přihlášky jezdcům , kteří o ně mají zájem . každý jezdec vyplní přihlášku , zašle ji sám organizujícímu klubu (EFRA REF:ENTRYFORM 92-1/1).Jezdci musí s přihláškou zaslat i dvě fotografie pasového fo
rmátu6.3.3 Datum uzávěrky přihlášek musí být uveden na přihlášce , ale n
esmí být později než 7 dní před zahájením soutěže(14 dní pro všechny soutěže ME)6.3.4 Maximální počet jezdců na Velké ceně EFRA nesmí překročit 120
6.3.5 Jezdci , kteří se nemohou zúčastnit pro velký počet zájemců , musí být organizátory vyrozuměni.
6.4.
PODPORA A SPONZORING
6.4.1. Soutěže EFRA musí být organizovány tak, aby dobře repr
ezentovaly tento sport u jezdců i diváků. Na ploše musí být dostatek reklam , které by zaujaly diváky a upozornily masmédia na soutěž EFRA6.4.2. Při účasti sponzorů , mohou umístit svou reklamu pouze na m
odely , nebo jezdce ( trika, bundy).Jméno sponzorů se nesmí plést se jménem výrobce modelu, RC soupravy , motorů , kteří jsou anebo nejsou přítomni na soutěžiSponzoři nesmí požadovat na organizátorech , aby všichni jezdci umístili jejich jméno na modely a nebo používali jejich v
ýrobky
6.5.
VYBAVENÍ A BEZPEČNOST
6.5.1 Minimálně od středy před mistrovstvím Evropy musí být všem jezdcům k dispozici sociální zařízení a občerstvení
6.5.2 Od pátku před velkou cenou musí být všem jezdcům k dispoz
ici sociální zařízení a občerstvení6.5.3. Organizátoři musí podniknout všechny kroky k zajištění be
zpečnosti diváků a jezdců. Policie musí být seznámena s pořádáním soutěže.
7. FUNKCIONÁŘI
7.1.
ROZHODČÍseznam viz. kap 1.
7.1.1. Hlavní úkolem rozhodčích je sledovat soutěž a zvláště čestnost soupeření v průběhu soutěže
Ručí za dodržování předpisů EFRA
7.1.2 Rozhodčí jsou součástí mezinárodní jury , která je zvolená ř
editelem soutěže .Rozhodčí musí vyřešit každý spor , týkajíce se výkladu pravidel7.1.3. Na ME a VC jsou nutní dva rozhodčí. Rozhodčí pro ME a VC musí být jmenováni předsedou sekce po konzultaci s národní o
rganizací. Pro ME musí být jeden z rozhodčích z hostitelské země druhý ze zahraničí .EFRA uhradí 200.- HLG z výdajů na rozhodčí při ME.Rozhodčí by měli být schopni všechny doložitelné výdaje p
otvrdit. V případě že potvrzené výdaje rozhodčího nominovaného na ME jsou organizátorem odmítnuty .Výkonný výbor EFRA posoudí požadavky a uzná li je za oprávněné , odškodní jej nad uvedenou částku 200,- HLGNa VC jsou nominováni dva rozhodčí podle schváleného s
eznamu za předpokladu, že výkonný výbor , nebo předseda sekce souhlasí , EFRA neplatí žádné výdaje na VC.7.1.4.
P
ŘÍLOHA 3VOZY S ELEKTRICKÝM POHONEM V MĚŘÍTKU 1:12
_
Všechny rozjížďky a finále trvají 8 minut plus čas potřebný na dokončení posledního kola,přitom tento čas nesmí přesáhnout 30 sekund .
Nejlepší počet kol každého jezdce rozhoduje o jeho kvalifikačním umístnění.
Jedou se minimálně čtyři série rozjížděk . ( na VC minimálně 5 sérií). Výsledky kvalifikačních jízd rozhodují o složení finále a to tak, že nejlepších 10 závodníků postupuje do finále “ A ” a tak postupně níže. Na Mistrovstvích Evropy jsou všechny kvalifikační jízdy pro maximálně 10 jezdců. Finále je pro 10 jezdců. Při měřeném tréninku se jezdec musí zúčastnit své rozjížďky z důvodu kontroly rádiového rušení.Pokud nemůže být finále “ A ” dokončeno, ceny se rozdělují podle nejlepšího kvalifikačního umístění. Motory tří nejlepších jezdců můžou být rozebrány z důvodu prověření, jestli odpovídají pravidlům. Vítěz finále je vyhlášený mistrem.
Závodu se může zúčastnit maximálně 112 přihláš
ených.“ČASOVÝ ROZPIS” MISTROVSTVÍ EVROPY :
“ČASOVÝ ROZPIS” VELKÉ CENY :
Velká cena se koná dva dny, sobotu a neděli.
Sobota:
Organizátoři můžou zařadit do časového rozpisu v sobotu jak trénink, tak i kvalifikační rozjížďky. Všechny jízdy jsou organizované.
Neděle:
Organizátoři můžou určit časový rozpis pro všechny jízdy. V průběhu dopoledne může zorganizovat doplňkové jízdy podle počtu účastníků. Odpoledne se jedou jednotlivé finále pro všechny jezdce.
Započítávají se nejlepší dva ze tří výsledků ( umístění a kola ).Vítěz každé jízdy dostává 1 bod, druhý 2 body a tak dále až desátý dostane 10 bodů. V případě nerozhodného výsledku rozhoduje třetí výsledek. Pokud se nerozhodne ani v tomto případě, rozhoduje lepší výsledek z kvalifikace. Vozy, které nepřejdou startovní/cílovou čárou v předepsaném jízdním čase budou klasifikováni s ohledem na odjetý počet kol. Účastník “ A “ finále s nejnižším počtem bodů se stává Mistrem Evropy, nebo vítězem Velké ceny.
UMÍSTĚNÍ |
Finále |
Vyhodnocení |
1. - 10. |
A: |
3 výsledky - počítají se dva lepší |
11. - 20. |
B |
3 výsledky - počítají se dva lepší |
21. - 30. |
C |
3 výsledky - počítají se dva lepší |
31. - 40. |
D |
3 výsledky - počítají se dva lepší |
41. - 50. |
E |
3 výsledky - počítaj í se dva lepší |
51. - 60. |
F |
3 výsledky - počítají se dva lepší |
atd. |
|
|
4. POŽADAVKY NA UMÍSTĚNÍ DRÁHY
( doporučující i pro Mistrovství ČR )( viz všeobecné )
5. BEZPEČNOST
( viz všeobecná pravidla )
6. PRŮBĚH ZÁVODU
1. Má nejvyšší autoritu v celém závodě.
2. Musí dohlížet na průběh soutěže při měřených jízdách, pokud není přítomen jeho z
ástupce.a / Mezi jednotlivými jízdami jsou minimálně dvě minuty.
b / Upoz
ornění je vydáno před startem.c / Startovní světlo musí být doprovázené slyšitelným signálem.
d / Rozjížďky se startují z jedné čáry na přič dráhy.
e / Při finále se používá start typu Le Mans.
VC 1
. Při startu rozjížďky se používá postupný start (AMB).Všechny vozy musí být vypuštěny do 10 sekund za startovní čáry. Vozy musí startovat v pořadí určeném ředitelem závodů.
VC 2
. Pokud není použita metoda postupného startu, musí být použita mřížka s dvěma čarami vzdálenými 2 m od sebe. Vozy se budou střídat párovaně a nepárovaně ( viz bod 9 Všeobecných pravidel )MŘÍŽKOVÝ START :
Vozy budou rozestavěné v 5 řadách vzdálených od sebe 2 m.
V každé řadě budou 2 vozy.
START TYPU LE MANS :
Při startu typu Le Mans startují vozy pod úhlem 45 stupňů k venkovní nebo vnitřní okrajové čáře ( rozhoduje poloha závislá na tvaru dráhy ) se vzdáleností minimá
lně 1m a maximálně 2 m mezi vozy.1. Mezi startem jednotlivých rozjížděk je minimálně 10 minut a mezi rozjížďkami stejného jezdce je minimálně 1 h
2. Upozornění bude ohlášené před startem 1 minuta, 30 sekund a 10 sekund.
3. Povel ke startu “START “ “ GO “ musí být doprovázený slyšitelným signálem.
1. Ředitel soutěže může nařídit opakovaný start v průběhu prvního kola.
2. Pokud je jízda zastavená po prvním kole, bude znovu opakovaná až po p
otřebném čase ( dobití baterií ).3. Předčasný start není důvodem k zastavení jízdy.
Vůz musí jít k technické kontrole když to nařídí organizátor soutěže.
Jezdci musí stát na správném místě označeným startovním číslem jejich v
ozu.Jen jezdci můžou nasazovat a nasazují v rozjížďce, následující po skončení j
ejich. Pokud není jezdec v opodstatněném případě schopen nasazovat je povinen tuto skutečnost nahlásit rozhodčímu a poslat za sebe adekvátní náhradu.Prví rozjížďku nasazují jezdci z poslední rozjížďky.
Nahazovač nesmí být doprovázený jinou osobou a poskytuje pomoc ihned, když je potřeba.
Vznášet protest může jen vedoucí družstva, a to přímo řediteli soutěže. Všec
hny protesty musí být písemné a doložené poplatkem, které budou v případě opodstatněnosti vráceny. Po odevzdání cen nejsou již žádné protesty přijímané.Ředitel soutěže uděluje napomenutí nebo diskvalifikaci a ihned o tom informuje vedoucího družstva.
Ředitel soutěže použije napomenutí nebo černou vlajku k diskvalifikaci jezdce z rozjížďky.
1. START
a / Pokud se vůz v okamžiku startu nachází v prostoru 1 m za startovní čarou, dost
ává penalizaci 10 sekund.b / Pokud je v okamžiku startu víc než 1 m za startovní čarou - 1 kolo.
Poznámka : Za okamžik startu se považuje 10 sekund před signálem startu.
2. NASAZOVANÍ
Nesprávné nasazovaní znamená ztrátu nejlepšího výsledku v závodě.
3. ZKRACOVÁNÍ ZATÁČEK
Budou udělené tresty odpovídající závažnosti přestupku.
4. PNEUMATIKY
Pokud je použitý nepovolený typ pneumatik, přípravku na čištění a údržbu pn
eumatik, které NEJSOU POVOLENÉ -diskvalifikace ze soutěže.5. TECHNICKÁ KONTROLA
Nevyhovění požadavkům technické kontroly - ztráta výsledku jízdy.
1. Kvalifikační výsledky jsou zveřejněné po skončení každého kola.
2. Všechny finálové výsledky budou zveřejněné 10 minut před odevzdáváním cen.
Ceny se odevzdávají všem účastníkům finále “ A “ a vítězům každého finále.
Ceny budou odevzdány po ukončení soutěže.
a / Otvory pro uchycení křídel, antén a vypínače baterií nesmí zaujímat víc než 10 mm
2 prostoru. Jiné otvory než ty, které existují na skutečných originálech, se nesmí objevit. Zvlášť servomechanizmy , přijímače, baterie a servosavery nesmí vyčnívat z karoserie.b / Překlápěcí antény : může být použita překlápěcí anténa, ale musí mít z bezpečnostních důvodů tupý konec. Když je použitá překlápěcí i rádiová a
nténa , musí být tato anténa součástí překlápěcí antény po celé délce. Maximální výška od země je 35 cm.Definice : Křídlo je přídavná plocha.
Výška křídla nesmí přesáhnout 52 mm a maximální hloubka 26 mm včetně p
ostranních ploch.Maximální šířka křídla je 172 mm. Maximální délka tětivy křídla je 51 mm ( viz obr
ázek ).Definice : Spoiler je součástí karoserie .
Rozměry spoileru a bočních ploch zahrnují i případy, když jsou součástí kar
oserie.a / Drátěné nárazníky musí být vyrobeny z drátu o průměru větším než 2,5 mm a menším jak 4 mm.
b / Nárazníky vyrobené z plochého materiálu nesmí být tenčí jak 2,5 mm a hrubší jak 6,5 mm, přitom všechny otevřené hrany musí být hladké a zaoblené.
c / Pevné nárazníky ve tvaru ostří, vyrobené z tvrdého, nepružného materiálu, j
ako je kov, křehká umělá hmota, masonit apod., nejsou povoleny.d / Všechny vozy můžou mít zadní nárazník umístněný za zadními pneumat
ikami.e / Přední nárazníky musí být ploché, rovnoběžné ve všech směrech se z
emí.f / Nárazníky můžou vyčnívat do stran 6,5 mm za okraj karoserie nebo mít šířku 172 mm, podle toho, co je méně.
Kola a pneumatiky nesmí být z materiálu poškozujícího povrch dráhy. Způsob zacházení s pneumatikami včetně posouzení, zda škodí zdraví nebo poškozují dráhu, závisí na ro
zhodnutí pořadatelů.Mistrovství Evropy : Jezdci musí předložit pořadatelům seznam používaných m
azadel nejméně 3 měsíce před soutěží. Současně s propozicemi bude zaslaný i seznam povolených mazadel.Povolené jsou jakékoliv průměry pneumatik. Šířka pneumatik je měřená na ne
jširším místě pláště nebo boční strany. Průměr musí být zachovaný aspoň na minimální šířce pneumatiky. Rozměry pneumatik platí pro začátek jízdy.
Každý vůz je vhodnou dvanáctinou vozu, který splňuje všeobecné a elektrické podmínky. Úpravy karoserie jsou povolené. Kuličkové ložiska ve voze jsou p
ovolené. Technické podmínky pro vozy vybavené standartním nebo modifikovaným motorem jsou stejné.Průměr válce 36 mm, maximální délka 50 mm ( mimo krytu ložisek a hřídele ). Délka válce kotvy 23 mm. Všechny rozměry plus výrobní tolerance. Vinutí - 35 závitů dr
átem o průměru 2,3 ( 0,6 mm ).Rozdíl 1 závitu na ne více jak 2 pólech je povolený. Nejsou povolené úpravy, včetně otvorů, změny časování, vyvažování, epoxidové pryskyřice nebo kuličkové ložiska ( originální tovární části jsou přípustné ).
a / Povolené motory : všechny standartní motory a ostatní, které splňují další podmínky ( poznámka : seznam je průběžně obměňován a doplňován dle schválení E
FRA )b / Rozměry standardně povolených motorů standartní třídy :
Průměr válce 36 mm ( mimo držáků uhlíků ), maximální délka 54 mm ( mimo krytu lož
isek a hřídele )Délka válce kotvy 23 mm. Všechny rozměry plus výrobní tolerance .
c / Povolené modifikace motorů : vinutí, epoxidová pryskyřice, vyvážení, zaro
vnání komutátoru, uhlíky motoru, chladicí otvory a ložiska. Musí být použitý schválený plášť, magnety, kotva, ale můžou být upravené.d / Záměna všech schválených částí motoru je povolená.
Definice : Křídlo je přídavná plocha.
Výška křídla nesmí přesáhnout 52 mm a maximální hloubka 26 mm včetně p
ostranních ploch.Maximální šířka křídla je 172 mm. Maximální délka tětivy křídla je 51 mm ( viz obr
ázek )