PRAVIDLA EFRA 1994

 

Aktualizace 12.1997

 

5.VŠEOBECNÉ PODMÍNKY ORGANIZACE SOUTĚŽÍ EFRA

 

 

5.1 VŠEOBECNÉ PODMÍNKY TRATĚ

 

5.1.1. Přístup: příjezd automobilem musí být maximálně do 100m od depa

5.1.2. Parkování: parkování jezdců musí být maximálně do 100 m od depa

5.1.3. Prostor pro diváky musí být oddělen od závodní tratě a depa

5.1.4 Sociální zařízení : voda a toalety musí být zabezpečené jak pro účastníky tak i pro diváky

5.1.5 Občerstvení by mělo být zajištěno

5.1.6 Napájení: 230V / 50 Hz v prostoru pro jezdce

5.1.7. Hotel a camping: ve vzdálenosti do 20 minut

Tábořiště je vhodné umístit mimo dráhu . Ceny ubytování musí být určeny předem a musí být uvedeny v propozicích

  1. Podmínky pro dráhy jsou uvedeny v přílohách

5.2 UMÍSŤOVACÍ PODMÍNKY

5.2.1. Prostor pro jezdce musí pojmout všechny jezdce a musí být vybaven stoly a chráněn proti vlivům počasí ( nekryté tratě). Tribuna pro jezdce musí být přístupná z prostoru pro jezdce

5.2.2. Tribuna musí pojmout 10 jezdců a pro každého z jezdců musí být na tribuně minimální prostor 80 cm,

Šířka tribuny musí být minimálně 1,25 m.

Výška: typicky 2 - 3 m

1: 12 elektry 1 - 3 m

1: 10 buggy elektro 1,5 - 3 m

5.2.3. Tribuna musí být umístěna tak , aby měl každý z jezdců zabezpečen dostatečný přehled o všech místech na trati

Výhled nesmí být cloněn jinými objekty (sloupy, stožáry, jinými jezdci, ...)

Vzdálenost přední části tribuny jezdců a od nejbližší části dráhy: 2 - 4 m.

5.2.4. Úschovna vysílačů musí být blízko tribuny jezdců, pokud je to možné tak na tribuně. Umístění vysílačů musí být bezpečné a chráněné proti vlivům počasí.

5.2.5. Časomíra a počítaní kol musí být umístěno v pomalé části tratě s dobrým výhledem na trať. Číslo vozu musí být čitelné aspoň 2 s před pomalou částí tratě.

Čísla vozů pro velký měřítka (od 1:8, se spalovacím motorem) musí být vysoké minimálně 40 mm

Čísla vozů pro ostatní kategorie : min. 25 mm

Barva čísel: černá na bílém pozadí

Použití čísel určí organizátor

Při ručním počítání kol: minimálně 8 rozhodčích, pro každého min 65 cm místa, místo musí být chráněno proti vlivům počasí, jezdci nesmí rušit tyto rozhodčí.

5.2.6. Jezdci a diváci nemají přístup na plochu časomíry a počítání kol

5.2.7 Výsledková tabule musí být umístěná nedaleko časomíry , přístupná všem jezdcům a chráněná před vlivy počasí

5.2.8. Během soutěže musí být k dispozici indikátor frekvence. Měl by být umístěn v blízkostí úschovny vysílačů a tribuny jezdců.

5.2.9. Rozhodčí musí mít vyhrazeno místo oddělené od jezdců a mechaniků. Mezi tribunou pro jezdce a startérem musí být volná plocha. Na této ploše musí být prostor pro přímou komunikaci s jezdci na tribuně jezdců a signalizací vlajkami.

 

5.3. BEZPEČNOST

 

5.3.1. Bezpečnost diváků je prvořadá a je nutné ji brát v úvahu při navrhování tratě a přilehlých prostor

5.3.2. Bezpečnost pořadatelů , pomocníků, jezdců členů doprovodu je stejně důležitá, předpokládá se však , že jsou si vědomi možho nebezpečí.

5.3.3. Diváci, účastníci a pořadatelé musí být účinně chráněni před vozy odpovídající bariérou

  1. Jsou -li použity jako bariéra ležící hranoly zabraňující zkracování rohů, nesmí způsobit vymrštění vozu do prostoru pro diváky. -
  2. Technická kontrola musí obsahovat i kontrolu nárazníků - ( nejsou dovoleny ostré hrany) a jiných vyčnívajících částí vozů , tyto nesmí být navrženy tak , aby způsobily vážné zranění v případě nehody.

5.3.6. Vybavení první pomoci: V případě potřeby musí být k dispozici nevyhnutné minimum

5.3.7 První pomoc: Zdravotník první pomoci musí být přítomen během konání závodu, který obvykle přiláká velký počet lidí.

5.3.8 Policie a záchranná služba musí mít zabezpečen volný přístup k trati.

5.3.9 Pojištění proti úrazu a právní záruka jsou povinné na všech soutěžích

Kopie potvrzení o pojištění musí být přiložena k žádosti o povolení akce

 

5.4 POŽADAVKY NA POČÍTÁNÍ KOL A ČASOMÍRU

 

5.4.1 Na soutěžích povolených EFRA musí být použité současně dvě nezávislé počítací zařízení.

5.4.2 Počítací zařízení schválené EFRA musí být pouze při MISTROVSTVÍ EVROPY

5.4.3 Systémy pro počítání kol musí splňovat požadavky EFRA a proto musí být navrženy a zdůvodněny v dotazníku povolení (EFRA REF. :SANCTION 92-1/8)

5.4.4. Pořadatel zabezpečuje obsluhu obou měřících zařízení

5.4.5. První systém musí zaznamenávat všechny individuální časy všech vozů a počty kol a konečný čas jízdy

5.4.6. Druhý systém bude používán jako záložní a musí zaznamenávat všechny individuální časy všech vozů a počty kol a konečný čas jízdy

Druhý systém může být buď manuální nebo elektronický

5.4.7. Časy kol a výsledné časy musí být uvedeny v hodinách, minutách a sekundách a v 1/100 s.. Alespoň jeden systém pro zaznamenávání výsledků musí být toho schopen.

5.4.8. Při použití ručního systému, musí být výsledky zaznamenány do záznamového listu. informace o jednotlivých časech kol a počtu kol musí zůstat v záznamovém listu

5.4.9. Při použití elektronického systému musí být uchován výpis společně se záznamovým listem, na kterém jsou konečné výsledky _____

5.4.10. Výsledky prvního a druhého systému musí být rovnocenné , v případě rozdílu je rozhodnutí o správném výsledku v pravomoci časomíře

5.4.11. Použitá výpočetní technika musí umožnit zveřejnění výsledku do 15 minut po každé sérii rozjížděk.__

5.4.12. Hlavní časoměřič je oprávněn zveřejňovat výsledky během soutěže.

Všechny naměřené výsledky se z obou systému musí uchovat do konce soutěže , aby bylo možné je využít při případném protestu

5.4.13. Elektronický systém musí být připojen spolehlivému zdroji ( ne generátor), Při použití zástrček musí být tyto zabezpečeny proti rozpojení.

V případě použití dvou měřících systémů měly by mít na sobě nezávislé zdroje energie

5.4.14. Pro časoměrné zařízení musí být splněny požadavky vid. 5.2.5. a 5.2.6.

5.4.15. Oficiální výsledkové listina obsahující výsledky všech rozjížděk, semifinálových a finálových jízd musí být zaslána na sekci EFRA do 10 dní od skončení soutěže .

Konečné výsledky kvalifikačních jízd zkompletovány za účelem udělení mezinárodních licencí a zaslány sekci EFRA

 

5.5. KLASIFIKACE JEZDCŮ

 

5.5.1. Kvalifikace jezdce do finálových jízd bude založena na jeho nejlepším výsledku dosaženém během kvalifikačních jízd

5.5.2. Jestliže více jak jeden jezdec zaznamená shodný výsledek v rozjížďkách počítá se druhý nejlepší výsledek

5.5.3. Jestliže více jak jeden jezdec dosáhne shodný výsledek ve finále a byli neúspěšně použity všechny možnosti jejich roztřídění, rozhodne kvalifikační umístnění.

 

 

 

 

6. ORGANIZACE SOUTĚŽÍ EFRA

 

6.1 POŽADAVKY NA ORGANIZAČNÍ ZABEZPEČENÍ SOUTĚŽÍ

 

 

6.1.1. Předběžná kontrola

Podmínky , které musí klub před podáním žádosti o povolení organizovat soutěž splňovat:

    1. je přesvědčen, že úroveň soutěže stojí jezdcům za vynaložené prostředky , cestovné ... a to v každém ohledu
    2. mít za sebou alespoň dvě soutěže s mezinárodní účastí , z kterých se alespoň jedna konala na identické trati , na které se bude konat soutěž EFRA
    3. mít trať k dispozici nejpozději od pátku ráno jen pro soutěž EFRA ( 09:00 až 18:00hod. minimálně) pokud není v přílohách uvedeno jinak
    4. mít jistotu , že trať splňuje pravidla podle kapitoly 5. a příloh
    5. mít k dispozici dostatečný počet dobrovolníků k organizaci soutěže , vytvoření výboru k tomuto účelu , k počítání kol a měření času , pro technickou kontrolu , k přípravě tratě a tábořiště , k zajištění ubytování v hotelu.
    6. mít potřebná povolení k pořádání soutěže tj. majitele , pozemku, s ohledem na hluk , diváky , občerstvení , vchody s možností výběru vstupného
    7. mít náležité pojištění pro mezinárodní soutěž

 

6.1.2 Požadavky na Velkou cenu EFRA a Mistrovství Evropy (viz. kap. 3)

organizující klub musí požádat o povolení prostřednictvím své národní organizace, která požadavek postoupí EFRA, jak je uvedeno v odstavcích 3.2.2. a 3.3.3.

prezident národní organizace musí žádost podepsat. V případě , že žádá jeho mateřský klub, podepisuje žádost viceprezident

Žádost musí obsahovat: datum

místo soutěže

vyplněný formulář Žádosti o povolení organizování soutěže (EFRA REF:SANCTION 92-1/8)

Národní organizace může žádost zamítnout ještě před tím, než ji zašle EFRA - je tudíž v prvé řadě odpovědná za takovouto soutěž

6.1.3. Žádost o povolení organizovat větší mezinárodní soutěže je shodná

Žádost může být zaslána EFRA kdykoli během roku

 

 

6.2. POZVÁNKY NA MISTROVSTVÍ EVROPY

 

6.2.1. Pozvánky obsahující schválený program , plán tratě, popis přístupových cest k trati, údaje o ubytování a hotelích ....,musí obdržet všichni adresáti nejpozději 90 dní před soutěží. Kopie musí být zaslána předsedovi dané sekce EFRA. V pozvánce musí být uvedeno zda se jezdí po směru, nebo proti směru hodinových ručiček.

6.2.2. Národní organizace musí poslat vyplněné formuláře přihlášek svého družstva na Mistrovství Evropy předsedovi sekce nejpozději 60 dní před začátkem soutěže. Může zaslat také navíc přihlášky 4 jezdců , kteří budou určeni pro dodatečné doplňování . Tyto formuláře musí být zřetelně označené “ pro dodatečné splnění” ( FOR RE-ALLOCATION )

Zároveň také musí zaslat předsedovi sekce EFRA seznam členů družstva s čísly jejich jezdeckých licencí (EFRA REF:ENTRYFORM 92-1/1 a REALLOCATION 92-1/1)

6.2.3. 55 dní .před soutěží budou do té doby neobsazené místa obsazeny předsedou sekce v pořadí určeném na Výroční valné hromadě . Dodatečné obsazení bude oznámeno všem zúčastněným státům nejpozději 40 dní před soutěží . Pokud doplnění jezdci nezaplní volná místa ve všech skupinách , může hostitelská země poskytnout další jezdce.

6.2.4 Na Mistrovství Evropy mohou soutěžit pouze jezdci s platnou mezinárodní licencí s výjimkou mistrovství Evropy juniorů

6.2.5 Pořadatelé musí potvrdit přihlášky všech jezdců , kteří se soutěže zúčastní nejpozději do 30 dní před soutěží a potvrzené přihlášky zaslat na kontaktní adresu národní organizace a každému jezdci.

 

6.3 POZVÁNKY A PŘIHLÁŠKY NA VELKOU CENU EFRA apod.

 

6.3.1 Pozvánka a přihlášky a časový plán podrobnými informacemi misí být na všechny kontaktní adresy EFRA a adresy sekcí, předsedovi sekce a generálnímu sekretáři nejpozději 60 dní před soutěží

6.3.2 Národní organizace rozdá přihlášky jezdcům , kteří o ně mají zájem . každý jezdec vyplní přihlášku , zašle ji sám organizujícímu klubu (EFRA REF:ENTRYFORM 92-1/1).

Jezdci musí s přihláškou zaslat i dvě fotografie pasového formátu

6.3.3 Datum uzávěrky přihlášek musí být uveden na přihlášce , ale nesmí být později než 7 dní před zahájením soutěže(14 dní pro všechny soutěže ME)

6.3.4 Maximální počet jezdců na Velké ceně EFRA nesmí překročit 120

6.3.5 Jezdci , kteří se nemohou zúčastnit pro velký počet zájemců , musí být organizátory vyrozuměni.

 

6.4. PODPORA A SPONZORING

 

6.4.1. Soutěže EFRA musí být organizovány tak, aby dobře reprezentovaly tento sport u jezdců i diváků. Na ploše musí být dostatek reklam , které by zaujaly diváky a upozornily masmédia na soutěž EFRA

6.4.2. Při účasti sponzorů , mohou umístit svou reklamu pouze na modely , nebo jezdce ( trika, bundy).Jméno sponzorů se nesmí plést se jménem výrobce modelu, RC soupravy , motorů , kteří jsou anebo nejsou přítomni na soutěži

Sponzoři nesmí požadovat na organizátorech , aby všichni jezdci umístili jejich jméno na modely a nebo používali jejich výrobky

 

6.5. VYBAVENÍ A BEZPEČNOST

 

6.5.1 Minimálně od středy před mistrovstvím Evropy musí být všem jezdcům k dispozici sociální zařízení a občerstvení

6.5.2 Od pátku před velkou cenou musí být všem jezdcům k dispozici sociální zařízení a občerstvení

6.5.3. Organizátoři musí podniknout všechny kroky k zajištění bezpečnosti diváků a jezdců. Policie musí být seznámena s pořádáním soutěže.

 

7. FUNKCIONÁŘI

7.1. ROZHODČÍ

seznam viz. kap 1.

 

7.1.1. Hlavní úkolem rozhodčích je sledovat soutěž a zvláště čestnost soupeření v průběhu soutěže

Ručí za dodržování předpisů EFRA

7.1.2 Rozhodčí jsou součástí mezinárodní jury , která je zvolená ředitelem soutěže .Rozhodčí musí vyřešit každý spor , týkajíce se výkladu pravidel

7.1.3. Na ME a VC jsou nutní dva rozhodčí. Rozhodčí pro ME a VC musí být jmenováni předsedou sekce po konzultaci s národní organizací. Pro ME musí být jeden z rozhodčích z hostitelské země druhý ze zahraničí .EFRA uhradí 200.- HLG z výdajů na rozhodčí při ME.

Rozhodčí by měli být schopni všechny doložitelné výdaje potvrdit. V případě že potvrzené výdaje rozhodčího nominovaného na ME jsou organizátorem odmítnuty .Výkonný výbor EFRA posoudí požadavky a uzná li je za oprávněné , odškodní jej nad uvedenou částku 200,- HLG

Na VC jsou nominováni dva rozhodčí podle schváleného seznamu za předpokladu, že výkonný výbor , nebo předseda sekce souhlasí , EFRA neplatí žádné výdaje na VC.

7.1.4.

 

PŘÍLOHA 3

VOZY S ELEKTRICKÝM POHONEM V MĚŘÍTKU 1:12_

  1. PŘIDĚLOVÁNÍ MÍST NA MISTROVSTVÍ EVROPY VOZU 1:12
    1. Sekce a publikované v zápisu. Celkový počet míst je 112. Volné místa budou obsazené v poměru běžným způsobem.
    2.  Když celkový počet přihlášených převýší počet běžným způsobem obsazených míst, musí být zaplacené organizátorům zvláštní poplatky za registraci navíc.  
    3. Všechny země obdrží místa pro dodatečné obsazení podle seznamu, pokud není v tomto seznamu uvedeno jinak.

 

  1. ROZPIS ZÁVODU MISTROVSTVÍ EVROPY A VELKÝCH CEN ( doporučující i pro organizaci Mistrovství ČR )

 

    1. JÍZDY
    2. Všechny rozjížďky a finále trvají 8 minut plus čas potřebný na dokončení posledního kola,přitom tento čas nesmí přesáhnout 30 sekund .

    3. KVALIFIKACE
    4. Nejlepší počet kol každého jezdce rozhoduje o jeho kvalifikačním umístnění. Jedou se minimálně čtyři série rozjížděk . ( na VC minimálně 5 sérií). Výsledky kvalifikačních jízd rozhodují o složení finále a to tak, že nejlepších 10 závodníků postupuje do finále “ A ” a tak postupně níže. Na Mistrovstvích Evropy jsou všechny kvalifikační jízdy pro maximálně 10 jezdců. Finále je pro 10 jezdců. Při měřeném tréninku se jezdec musí zúčastnit své rozjížďky z důvodu kontroly rádiového rušení.

    5. FINÁLE
    6. Pokud nemůže být finále “ A ” dokončeno, ceny se rozdělují podle nejlepšího kvalifikačního umístění. Motory tří nejlepších jezdců můžou být rozebrány z důvodu prověření, jestli odpovídají pravidlům. Vítěz finále je vyhlášený mistrem.

    7. ROZPIS ZÁVODU

Závodu se může zúčastnit maximálně 112 přihlášených.

“ČASOVÝ ROZPIS” MISTROVSTVÍ EVROPY :

“ČASOVÝ ROZPIS” VELKÉ CENY :

Velká cena se koná dva dny, sobotu a neděli.

Sobota:

Organizátoři můžou zařadit do časového rozpisu v sobotu jak trénink, tak i kvalifikační rozjížďky. Všechny jízdy jsou organizované.

Neděle:

Organizátoři můžou určit časový rozpis pro všechny jízdy. V průběhu dopoledne může zorganizovat doplňkové jízdy podle počtu účastníků. Odpoledne se jedou jednotlivé finále pro všechny jezdce.

 

    1. “ A “ FINÁLE

Započítávají se nejlepší dva ze tří výsledků ( umístění a kola ).Vítěz každé jízdy dostává 1 bod, druhý 2 body a tak dále až desátý dostane 10 bodů. V případě nerozhodného výsledku rozhoduje třetí výsledek. Pokud se nerozhodne ani v tomto případě, rozhoduje lepší výsledek z kvalifikace. Vozy, které nepřejdou startovní/cílovou čárou v předepsaném jízdním čase budou klasifikováni s ohledem na odjetý počet kol. Účastník “ A “ finále s nejnižším počtem bodů se stává Mistrem Evropy, nebo vítězem Velké ceny.

UMÍSTĚNÍ

Finále

Vyhodnocení

1. - 10.

A:

3 výsledky - počítají se dva lepší

11. - 20.

B

3 výsledky - počítají se dva lepší

21. - 30.

C

3 výsledky - počítají se dva lepší

31. - 40.

D

3 výsledky - počítají se dva lepší

41. - 50.

E

3 výsledky - počítají se dva lepší

51. - 60.

F

3 výsledky - počítají se dva lepší

atd.

 

 

 

 

 

  1. SPECIFIKACE DRÁHY ( doporučující i pro organizaci Mistrovství ČR )

  1. Povrch dráhy musí tvořit kobercový povrch s hladkými spoji řádně upevněný k podlaze, nebo asfaltový povrch na závody mimo halu. Na kryté dráze jsou povoleny pouze hladké povrchy.
  2. Doporučení : minimální šířka dráhy mezi okrajovými čarami ( pokud jsou vyznačeny ) je 2 metry. Na startovní čáře musí být dráha 3 metry široká a to až do první zatáčky. Okrajové čáry musí být bílé nebo žluté,,minimálně 2.5 cm široké, a musí být nejméně 20 cm vzdálené od okraje dráhy nebo bariéry
  3. Minimální délka dráhy je 120 metrů.
  4. Maximální vzdálenost : nejvzdálenější bod dráhy nesmí být dále než 40 m od pódia pro jezdce.
  5. Viditelnost : viditelnost z pódia na všechny části dráhy nesmí být omezena žádnými překážkami.
  6. Tvar dráhy musí obsahovat jak pravotočivé tak levotočivé zatáčky a musí mít jednu nebo víc rovinek.
  7. Venkovní bariery musí poskytnout dostatečnou záruku, že se o ně vůz zastaví v případě nezvládnutí zatáčky nebo když se vymkne kontrole.
  8. Venkovní bariery musí zabránit přeskočení vozu do jiné části dráhy. Okraje dráhy jsou vyznačené použitím hladkých překážek v podobě vytečkované čáry a kužely o maximální výšce 2,5 cm.
  9. Bariery musí být 20 cm od čar na dráze.
  10. Při použití postupného startu EFRA musí být napříč dráhy namalovaná čára, nejlépe před časomírou ( jinak čáry dvě ).
  11. Startovní čára musí být umístěna nejméně 6 m před následující zatáčkou.
  12. Časomíra : umístit nejlépe v pomalé části dráhy, aby bylo měření co možná nejpřesnější.
  13. Místa pro nahazovače podle čísel vozů okolo dráhy musí být rovnoměrně rozmístněné.
  14. Návrh dráhy musí vylučovat možnost minutí ( vybočení ) a musí zabezpečovat, že vozy přejedou cílovou čáru.

4. POŽADAVKY NA UMÍSTĚNÍ DRÁHY ( doporučující i pro Mistrovství ČR )

( viz všeobecné )

5. BEZPEČNOST

( viz všeobecná pravidla )

6. PRŮBĚH ZÁVODU

  1. ŘEDITEL ZÁVODU
  2. 1. Má nejvyšší autoritu v celém závodě.

    2. Musí dohlížet na průběh soutěže při měřených jízdách, pokud není přítomen jeho zástupce.

  3. POSTUP PŘI STARTU

a / Mezi jednotlivými jízdami jsou minimálně dvě minuty.

b / Upozornění je vydáno před startem.

c / Startovní světlo musí být doprovázené slyšitelným signálem.

d / Rozjížďky se startují z jedné čáry na přič dráhy.

e / Při finále se používá start typu Le Mans.

VC 1. Při startu rozjížďky se používá postupný start (AMB).

Všechny vozy musí být vypuštěny do 10 sekund za startovní čáry. Vozy musí startovat v pořadí určeném ředitelem závodů.

VC 2. Pokud není použita metoda postupného startu, musí být použita mřížka s dvěma čarami vzdálenými 2 m od sebe. Vozy se budou střídat párovaně a nepárovaně ( viz bod 9 Všeobecných pravidel )

MŘÍŽKOVÝ START :

Vozy budou rozestavěné v 5 řadách vzdálených od sebe 2 m.

V každé řadě budou 2 vozy.

START TYPU LE MANS :

Při startu typu Le Mans startují vozy pod úhlem 45 stupňů k venkovní nebo vnitřní okrajové čáře ( rozhoduje poloha závislá na tvaru dráhy ) se vzdáleností minimálně 1m a maximálně 2 m mezi vozy.

  1. POSTUP PŘI STARTU
  2. 1. Mezi startem jednotlivých rozjížděk je minimálně 10 minut a mezi rozjížďkami stejného jezdce je minimálně 1 hodina.

    2. Upozornění bude ohlášené před startem 1 minuta, 30 sekund a 10 sekund.

    3. Povel ke startu “START “ “ GO musí být doprovázený slyšitelným signálem.

  3. POSTUP PŘI OPAKOVANÉM STARTU
  4. 1. Ředitel soutěže může nařídit opakovaný start v průběhu prvního kola.

    2. Pokud je jízda zastavená po prvním kole, bude znovu opakovaná až po potřebném čase ( dobití baterií ).

    3. Předčasný start není důvodem k zastavení jízdy.

  5. TECHNICKÁ KONTROLA
  6. Vůz musí jít k technické kontrole když to nařídí organizátor soutěže.

     

  7. PÓDIUM PRO JEZDCE
  8. Jezdci musí stát na správném místě označeným startovním číslem jejich vozu.

  9. NASAZOVANÍ
  10. Jen jezdci můžou nasazovat a nasazují v rozjížďce, následující po skončení jejich. Pokud není jezdec v opodstatněném případě schopen nasazovat je povinen tuto skutečnost nahlásit rozhodčímu a poslat za sebe adekvátní náhradu.

    Prví rozjížďku nasazují jezdci z poslední rozjížďky.

    Nahazovač nesmí být doprovázený jinou osobou a poskytuje pomoc ihned, když je potřeba.

  11. PROTESTY
  12. Vznášet protest může jen vedoucí družstva, a to přímo řediteli soutěže. Všechny protesty musí být písemné a doložené poplatkem, které budou v případě opodstatněnosti vráceny. Po odevzdání cen nejsou již žádné protesty přijímané.

  13. DISKVALIFIKACE
  14. Ředitel soutěže uděluje napomenutí nebo diskvalifikaci a ihned o tom informuje vedoucího družstva.

  15. ČERNÁ VLAJKA
  16. Ředitel soutěže použije napomenutí nebo černou vlajku k diskvalifikaci jezdce z rozjížďky.

  17. TRESTY
  18. 1. START

    a / Pokud se vůz v okamžiku startu nachází v prostoru 1 m za startovní čarou, dostává penalizaci 10 sekund.

    b / Pokud je v okamžiku startu víc než 1 m za startovní čarou - 1 kolo.

    Poznámka : Za okamžik startu se považuje 10 sekund před signálem startu.

    2. NASAZOVANÍ

    Nesprávné nasazovaní znamená ztrátu nejlepšího výsledku v závodě.

    3. ZKRACOVÁNÍ ZATÁČEK

    Budou udělené tresty odpovídající závažnosti přestupku.

    4. PNEUMATIKY

    Pokud je použitý nepovolený typ pneumatik, přípravku na čištění a údržbu pneumatik, které NEJSOU POVOLENÉ -diskvalifikace ze soutěže.

    5. TECHNICKÁ KONTROLA

    Nevyhovění požadavkům technické kontroly - ztráta výsledku jízdy.

  19. VÝSLEDKY
  20. 1. Kvalifikační výsledky jsou zveřejněné po skončení každého kola.

    2. Všechny finálové výsledky budou zveřejněné 10 minut před odevzdáváním cen.

  21. CENY
  22. Ceny se odevzdávají všem účastníkům finále “ A “ a vítězům každého finále.

  23. ODEVZDÁVÁNÍ CEN

Ceny budou odevzdány po ukončení soutěže.

  1. TECHNICKÉ PODMÍNKY ( všeobecné )

  1. Podstatou závodu rádiem řízených vozů je soutěž mezi realistickými modely závodních vozů.
  2. Karoserie musí být v měřítku 1 : 12, replika soutěžních vozů ve všech možných oblastech.
  3. Všechny vozy musí odpovídat rozměrovým podmínkám.
  4. Když vstupuje vůz poprvé do soutěže, musí být karoserie úplně dokončena a kompletní.
  5. Karoserie a podvozek musí být po celou dobu pobytu na dráze bezpečně spojeny.
  6. Na kobercovém povrchu musí být minimální světlost 3 mm při všech rozjížďkách i finále. (poznámka : měří se před startem, ale vůz v žádném případě nesmí poškozovat povrch tratě )
  7. V kabinách všech otevřených vozů musí být ve vhodné pozici umístěná figurka jezdce, která se skládá nejméně z hlavy, ramen a rukou. Figurka musí být v přilbě a musí mít přirozený vzhled, barvu a kombinézu.
  8. Žádná část podvozku, kol a pneumatik nebo příslušenství nesmí vyčnívat z karoserie, mimo zadní části. ( Vyjímka - podvozek a zavěšení kol vozů Formule a zjednodušené karoserie bez zakrytí motoru ).
  9. Jiné otvory v karoserii nebo podlaze kabiny, než které se vyskytují na originálních vozech ( maska, větrání apod.), by se mněly vyskytovat co nejméně.
  10. a / Otvory pro uchycení křídel, antén a vypínače baterií nesmí zaujímat víc než 10 mm2 prostoru. Jiné otvory než ty, které existují na skutečných originálech, se nesmí objevit. Zvlášť servomechanizmy , přijímače, baterie a servosavery nesmí vyčnívat z karoserie.

    b / Překlápěcí antény : může být použita překlápěcí anténa, ale musí mít z bezpečnostních důvodů tupý konec. Když je použitá překlápěcí i rádiová anténa , musí být tato anténa součástí překlápěcí antény po celé délce. Maximální výška od země je 35 cm.

  11. Všechny vozy mají identifikační čísla na nejméně třech místech, které jsou viditelné z pravé a levé strany a ze předu vozu. Na Mistrovství a GP čísla zabezpečuje pořadatel .
  12. Maximální celková šířka je 172 mm včetně karoserie, nárazníku, křídla a kol.
  13. Výřezy kol nesmí být větší než je poloměr pneumatik o víc než 15 mm ( vyjímka - velikost měřítka a nebo tvarování výřezu kol ). Prostory okolo kol musí být vyřezané, pokud jsou vyřezané u originálu.
  14. Na voze je povoleno jen jedno křídlo, pokud originál nemá dvě. Odchylky ve velikosti a umístění druhého křídla musí být v rozsahu 10 % měřítka. Křídlo nesmí být blíže jak 6,5 mm od kterékoliv části karoserie, mimo koncových žeber a bočních lišt.
  15. Křídla :
  16. Definice : Křídlo je přídavná plocha.

    Výška křídla nesmí přesáhnout 52 mm a maximální hloubka 26 mm včetně postranních ploch.

    Maximální šířka křídla je 172 mm. Maximální délka tětivy křídla je 51 mm ( viz obrázek ).

  17. Spoilery :
  18. Definice : Spoiler je součástí karoserie .

    Rozměry spoileru a bočních ploch zahrnují i případy, když jsou součástí karoserie.

  19. Všechny vozy musí mít průhledné čelní sklo. Otevřené nebo natřené skla nejsou povoleny ( vyjímka - modely skutečných vozů, které mají neprůhledné čelní skla ).
  20. Okna - boční nebo zadní, pokud jsou, musí být průhledné nebo otevřené.
  21. Nárazníky se nevyžadují. Pokud jsou, musí být konstruované tak, aby zmenšovali možnost poranění při náraze vozu.
  22. a / Drátěné nárazníky musí být vyrobeny z  drátu o průměru větším než 2,5 mm a menším jak 4 mm.

    b / Nárazníky vyrobené z plochého materiálu nesmí být tenčí jak 2,5 mm a hrubší jak 6,5 mm, přitom všechny otevřené hrany musí být hladké a zaoblené.

    c / Pevné nárazníky ve tvaru ostří, vyrobené z tvrdého, nepružného materiálu, jako je kov, křehká umělá hmota, masonit apod., nejsou povoleny.

    d / Všechny vozy můžou mít zadní nárazník umístněný za zadními pneumatikami.

    e / Přední nárazníky musí být ploché, rovnoběžné ve všech směrech se zemí.

    f / Nárazníky můžou vyčnívat do stran 6,5 mm za okraj karoserie nebo mít šířku 172 mm, podle toho, co je méně.

  23. Pneumatiky musí být černé mimo bočních detailů stěn a silikonového opracování.
  24. Kola a pneumatiky nesmí být z materiálu poškozujícího povrch dráhy. Způsob zacházení s pneumatikami včetně posouzení, zda škodí zdraví nebo poškozují dráhu, závisí na rozhodnutí pořadatelů.

    Mistrovství Evropy : Jezdci musí předložit pořadatelům seznam používaných mazadel nejméně 3 měsíce před soutěží. Současně s propozicemi bude zaslaný i seznam povolených mazadel.

  25. Matice kol nebo os nesmí vyčnívat z obrysu kol. Na venkovní straně kol může být nejvíc 1,5 mm průměru kola nezakrytého pneumatikou.
  26. Disk kola má průměr minimálně 29 mm a maximálně 38 mm ( zahrnuje všechny části nekryté gumou na venkovní straně kol a pneumatik ).
  27. Pneumatika je minimálně 13 mm široká. Maximální šířka je 38 mm.
  28. Povolené jsou jakékoliv průměry pneumatik. Šířka pneumatik je měřená na nejširším místě pláště nebo boční strany. Průměr musí být zachovaný aspoň na minimální šířce pneumatiky. Rozměry pneumatik platí pro začátek jízdy.

  29. Je povinností jezdce prokázat, že jeho vůz splňuje předepsané požadavky.
  30. Minimální hmotnostní limit vozů před startem je 880 g, bez transpondru ( časového zařízení ). Hmotnost vozu nesmí v žádném okamžiku jízdy klesnout pod tento limit. Přehlíží se deformace nebo poškození v průběhu jízdy. Automatické časoměřící zařízení, umístněné ve voze, tvoří přidanou hmotnost.

  1. BATERIE

  1. Jsou povoleny pouze NiCd akumulátory označené jako C . Velikost jednotlivých článků s nominálním napětím 1,2 V je průměr 23 mm a délka 43 mm plus výrobní tolerance.
  2. Vozy jsou poháněné maximálně 6 články s nominálním napětím 7,2 V.
  3. Baterie se v průběhu soutěžní jízdy nesmí dobíjet ani vyměňovat.

 

  1. TŘÍDY VOZŮ

  1. Standartní třída
  2. Každý vůz je vhodnou dvanáctinou vozu, který splňuje všeobecné a elektrické podmínky. Úpravy karoserie jsou povolené. Kuličkové ložiska ve voze jsou povolené. Technické podmínky pro vozy vybavené standartním nebo modifikovaným motorem jsou stejné.

  3. Definice standartního motoru
  4. Průměr válce 36 mm, maximální délka 50 mm ( mimo krytu ložisek a hřídele ). Délka válce kotvy 23 mm. Všechny rozměry plus výrobní tolerance. Vinutí - 35 závitů drátem o průměru 2,3 ( 0,6 mm ).

    Rozdíl 1 závitu na ne více jak 2 pólech je povolený. Nejsou povolené úpravy, včetně otvorů, změny časování, vyvažování, epoxidové pryskyřice nebo kuličkové ložiska ( originální tovární části jsou přípustné ).

  5. Definice modifikovaného motoru
  6. a / Povolené motory : všechny standartní motory a ostatní, které splňují další podmínky ( poznámka : seznam je průběžně obměňován a doplňován dle schválení EFRA )

    b / Rozměry standardně povolených motorů standartní třídy :

    Průměr válce 36 mm ( mimo držáků uhlíků ), maximální délka 54 mm ( mimo krytu ložisek a hřídele )

    Délka válce kotvy 23 mm. Všechny rozměry plus výrobní tolerance .

    c / Povolené modifikace motorů : vinutí, epoxidová pryskyřice, vyvážení, zarovnání komutátoru, uhlíky motoru, chladicí otvory a ložiska. Musí být použitý schválený plášť, magnety, kotva, ale můžou být upravené.

    d / Záměna všech schválených částí motoru je povolená.

  7. Je na jezdci, aby dokázal, že jeho vůz splňuje předepsané podmínky.
  8. Minimální hmotnostní limit vozu před startem je 880 g, bez transpondru ( časového zařízení ). Hmotnost vozu nesmí v žádném okamžiku jízdy klesnout pod tento limit. Přehlíží se deformace nebo poškození v průběhu jízdy. Automatické časoměřící zařízení, umístěné ve voze, tvoří přidanou hmotnost.

  1. VŠEOBECNÉ SPECIFIKACE - VENKOVNÍ ROZMĚRY SPORTOVNÍCH VOZŮ

  1. Sportovní vozy / prototypy ( skupina C ) jsou zhotovené podle plně zakrytých vozů, jako jsou vozy skupiny C a IMSA GTP, např. Porsche 956 / 962, Jaguár XJR 8 / 9, Sauber Mercedes, Nissan atd.
  2. Vozy musí splnit všeobecné a elektrické požadavky.
  3. Křídla :
  4. Definice : Křídlo je přídavná plocha.

    Výška křídla nesmí přesáhnout 52 mm a maximální hloubka 26 mm včetně postranních ploch.

    Maximální šířka křídla je 172 mm. Maximální délka tětivy křídla je 51 mm ( viz obrázek )

  5. Svislá stabilizační plocha : maximální délka je 102 mm, maximální výška 25 mm. Tyto rozměry zahrnují i všechny části, které jsou součásti karoserie.
  6. Spoiler : Rozměry spoileru a svislé stabilizační plochy zahrnují ty části, které jsou součásti karoserie. Spoilery - maximální výška 25 mm, maximální délka 35 mm. Tyto rozměry opět zahrnují části, které jsou součásti karoserie.
  7. Pneumatiky - styčná šířka - 13 mm minimálně, 38 mm maximálně.
  8. Celková šířka 172 mm maximálně, včetně karoserie, nárazníků, křídel a kol.
  9. Nárazníky - můžou po obou stranách přesahovat karoserii o 6,5 mm nebo mít maximální šířku 172 mm, podle toho, která hodnota je menší. Dopředu můžou přesáhnout karoserii o 13 mm, ale musí mít obrys stejný jako karoserie.

 

 

Zpět na RCACR