MORAVSKO-SLEZSKÝ POHÁR
Pravidla pro rok 1999
- desátý ročník
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tato pravidla jsou pouze doplňující a upřesňující pravidla národní, platná pro daný seriál závodů pro daný rok.
V Moravsko-slezském poháru (dále jen MSP) se hodnotí výkony žáků, juniorů a seniorů společně. Žáci do 15 let, junioři do 18 let, senioři nad 18 let.
MSP je vypsáno 11 soutěží, z nichž se počítá 8 nejlepších výsledků do celkového pořadí.
Soutěžící, kteří se přihlásí do poháru, zaplatí roční poplatek ve výši : senioři - 150,-Kč; junioři - 100,- Kč; žáci - 40,- Kč. Pokud se přihlásí závodník do MSP v průběhu roku, zaplatí roční pohárový poplatek v plné výši (mimo startovné, jež určuje pořadatel).
Závodník, který nezaplatí pohárový příspěvek, nebude moci postoupit do finálových jízd.
Z poplatků budou hrazeny nutné výdaje na zakoupení cen pro celoroční vyhodnocení a administrativu. Organizátoři MSP jsou povinni provést vyúčtování a předložit jej všem závodníkům na posledním závodu roku nebo na prvním závodu následujícího ročníku.
Trať závodu MSP by měla splňovat národní pravidla.
Na soutěži MSP se pojedou 3 rozjížďky po 8 min. a finálové jízdy po 8 min. V rozjížďkách a finálových jízdách může jet pouze 8 závodníků.
Z celkového pořadí po třech rozjížďkách, postupuje prvních 8 závodníků do finále A. Dalších 8 závodníků (tj. 9 - 16 závodník) do finále B a dalších 8 závodníků (tj. 17-24 závodník) do finále C. Další finálové skupiny (D,E,F..) se pojedou v případě že zde budou minimálně 4 závodníci.
Při shodném počtu kol a dojezdovém čase v rozjížďce, rozhoduje o postupu do finále druhá nejlepší rozjížďka.
Finále A se jede 3x, z nichž dvě nejlepší umístění se sčítají. V případě rovnosti bodů za umístění, se jako druhé kritérium bere počet kol ze dvou nejlepších finálových jízd. V případě rovnosti kol, o pořadí definitivně rozhodne postupové pořadí do tohoto finále.
Finále B se jede stejným systémem jako finále A.
Finále C se Jede 2x a započítává se lepší výsledek z obou finálových jízd. Finále D,E,F... se jede pouze jedenkrát.
Dle pořadí jednotlivých finálových skupin, se určí celkové pořadí. Zbylí závodníci, kteří nejeli žádné finále, jsou zařazeni do celkového pořadí podle kol a dojezdového času dosaženého v rozjížďkách.
Z důvodu zvýhodnění startu v rozjížďkách, budou se rozjížďky startovat podle umístění z předcházející rozjížďky.
Z důvodu zvýhodnění postupových míst do finále, budou se jednotlivé finálové jízdy startovat systémem LeMans (od mantinelu), nebo ze startovního roštu (F1). Při startu závodníci ze zadních pozic, nesmějí najíždět do modelů před nimi.
Start finálových jízd se koná na pokyn startéra a to odpočítáváním 10, 5, START.
Zakazují se opravy modelů na trati. Jsou povoleny pouze mimo trať. Mechanik nesmí bránit ve výhledu ostatním závodníkům na trať.
Opustí - li závodník svůj post s vysílačkou před dojetím do cíle ostatních závodníků, je diskvalifikován z jízdy. Ze svých postů mohou závodníci sejít po ohlášení rozhodčího "všichni konec".
Za předčasný start se závodníkovi odečte jedno kolo z dané jízdy.
V prostoru tratě je vyhrazeno depo, které může rozhodčí použít k penalizaci závodníka v rozsahu od 1 do 15 sukund. Pořadatel je povinen depo řádně označit a před zahájením závodů na jeho umístění závodníky upozornit.
Rozhodčí je povinen vyhlásit dobu, od které se odečítá minuta do startu. Pořadatel je povinen před zahájením soutěže zveřejnit přesný harmonogram jízd. Veškeré změny je povinen včas ohlásit.
Závodníci, kteří dojeli rozjížďku, jsou povinni vypnout a odložit vysílače na vymezené místo, modely na kontrolu a zúčastnit se nasazování modelů další rozjížďce. Při neúčasti na nasazování v rozjížďce nebo ve finále, se škrtá nejlepší výsledek dosažený v rozjížďkách nebo ve finále. Při finálových jízdách nasazují jezdci jednotlivých finálových skupin dle časového rozpisu určeného pořadatelem.
V bezprostřední blízkosti trati mohou být pouze nasazovači a to tak, aby nabránili jezdcům ve výhledu.
Pořadatel je povinen vymezit místo pro odložení vysílačů a modelů na kontrolu.
Závodníci jsou povinni setrvat na místě závodů až do vyhlášení výsledků. Předčasný odchod se hlásí před zahájením soutěže rozhodčímu nebo hlavnímu pořadateli a oznámí se při rozpravě.Při předčasném odchodu je závodník diskvalifikován.
Technické provedení modelů musí odpovídat platným pravidlům pro daný rok.
Z jedním modelem nesmí závodit více závodníků.
Závodník může soutěžit pouze s jedním modelem který přihlásil do soutěže.
Použití různých druhů pneumatik a mazání, povoluje pořadatel v propozicích soutěže. Nesmí se však používat prostředky znečišťující trať, nebo které slouží ke zdravotním účelům.
Pořadatel je povinen, v rámci možností ihned po rozjížďce, zveřejnit výsledek.
Jakékoli spory se řeší podáním protestu písemnou formou s vkladem 50,- Kč do 10-ti minut po skončení jízdy, hlavnímu rozhodčímu, jemuž přísluší konečné rozhodnutí. V případě uznání protestu se vklad vrací.
Pokud pořadatel hodlá pořádat v den konání soutěže MSP jiný závod (RC-E, maraton), je možno až po vyhodnocení MSP. Doplňkové jízdy (finále žáků, atd. ), neovlivňující časový průběh MSP, musí pořadatel uvést v harmonogramu jízd.
Při vstupu do tělocvičny je nutno se přezout !
Rozhodčí dostává za svůj výkon od pořadatele 50,- Kč
Bodové hodnocení závodníků : umístění /body
1/50 2/46 3/42 4/38 5/35 6/32 7/29 8/26 9/23 10/21 11/19 12/17 13/15 14/13 15/11 16/9 17/8 18/7 19/6 20/5 21/4 22/3 23/2 24/1,5 25/1 26/0,5
26-všichni ostatní soutěžící/0,5
Při rovnosti bodů rozhoduje lepší součet umístění.
V Ost
ravě 25.1.1999
Libor HOLUB
ředitel MSP