Tamiya Cup 1999 Šenov

Ve dnech 29. – 30. 5. 1999 se uskutečnil třetí víkend závodů s modely Tamiya. Tentokrát se jelo poprvé na Severní Moravě. Trať byla vytýčena na školním hřišti Základní školy v Šenově u požární zbrojnice. Trať navrhnul a realizoval Tomáš Rajdus s početnou rodinnou pomocí. Bratři Pavel Rajdus, Aleš Rajdus a bratranec Radim Zahradník s rodinami vydatně pomáhali. Na realizaci si vypůjčili plechové poklice z Ostravského klubu, poklice a plechy z Havířovského klubu a lešení od pana Milana Kubicy. Tentokrát bylo sociální zařízení blízko a řada závodníků to ocenila. V Blansku a Příbrami je daleko. Opět byli závodníci rozděleni do skupin podle výsledků z předchozích dvou závodů. V měřeném tréninku mají “piloti” pět minut na to zajet co nejlepší čas na jedno kolo a to určuje pořadí do startu první jízdy. Tentokrát počasí přálo, aspoň zpočátku. V sobotu se začínalo později (změny krystalů, pozdní příchod ředitele poháru). Začlo-li by se a jezdilo by se podle harmonogramu stihly by se všechny finálové jízdy včas. Na konci už bylo dvouhodinové manko. Díky přepadovému dešti s kroupami se ježdění ukončilo a započítaly se výsledky z odjetého prvního kola finálových jízd. Novinkou bylo to,že Pavel Gerhart začal startovat v kategorii TG10. Inovací pro zvýšení motivace pro jezdce této kategorie, bylo povolení startu modelů fy Kyosho se spalovacím motorem v této kategorii. Díky tomu bylo na startu více modelů. Jiří Tlustý (výrobce ultralightů) vyhrál, ale až po neuvěřitelném odstoupení Standy Němečka z vedoucí pozice pro “chcípnutí” motoru. Jak už jsem říkal je to fascinující kategorie, kdy model vydává “motorové zvuky” a táhne se za ním stužka modrého dýmu ze spáleného paliva, všichni mají stejný motor, ale pilot nutně potřebuje mechanika. Celkově to skončilo takto :

1.místo Jiří Tlustý

2.místo Zwierzyna Jan

3.místo Němeček Stanislav

4.místo Miroslav Musil

5.místo Radek Třešňák

6.místo Pavel Gerhart

7.místo Roman Opa

V kategorii Stock Touring začaly ovládat první desítku modely s náhonem na všechna kola podvozky TL-01. Jen shodou okolností, díky dešti s kroupami, urval vítězství Petr Holub.

1.místo ing. Petr Holub

2.místo Petr Martínek

3.místo Roman Wenzel

4.místo Zdeněk Hamák ml.

5.místo Štrof Jan

6.místo Šuléř Jan

7.místo Tomáš Miler

8.místo Tomáš Rajdus

9.místo Michal Rajdus

Jak se vyvíjí situace ve formulích nevím ale průběhy závodů jsou velmi zajímavé :

1.místo Martin Krčil

2.místo Petr Starý

3.místo Stanislav Němeček

4.místo Aleš Pelikán

5.místo Karel Ortcykr

6.místo Pavel Biško

7.místo Josef Olša

8.místo Stanislav Vondra

9.místo Tomáš Svoboda

10.místo Jakub Jurek

V neděli se už jelo podle časového harmonogramu bez problémů a deště. Řada jezdců do Šenova nepřijela. Například Martin Kořínek a Václav Strupek, kteří se připravili o bodové zisky z tohoto závodu. Vhledem k tomu, že se tři nejhorší závody škrtají, si to asi mohou dovolit. Měli jsme takovéto výsledky :

1.místo Pavel Szostek

2.místo Libor Vévoda

3.místo Tomáš Rajdus

4.místo Libor Vondra

5.místo Pavel Havel

6.místo Petr Starý

7.místo Pavel Gerhart

8.místo Stanislav Vondra

9.místo Pavel Bíško

10.místo Jakub Jurek

V M-chassis se do boje zapojil loňský třetí Pavel Rajdus se svým modelem. Moc se mu to nepodařilo. Jako obvykle se boj o první pozice odehrával mezi Petrem Holubem, Romanem Kavanem a Lukášem Novákem s těmito výsledky :

1.místo Lukáš Novák

2.místo ing. Roman Kavan

3.místo ing. Holub Petr

4.místo Pavel Rajdus

5.místo Jan Šuléř

6.místo ing. Kavan Martin

7.místo David Bryknar

8.místo Jiří Pešek

9.místo Jiří Adámek

10.místo Libor Holub

Čtvrtý závod se bude odehrávat v Hradci Králové za čtrnáct dní. PSZ