MISROVSTVÍ ČESK
É REPUBLIKY E 1:10 GTMDne 27.3.1999 se uskutečnilo Mistrovství České republiky rádiem řízených modelů automobilů v kategorii E 1:10 GTM na parketách ve Slavkově u Brna. Mistrovství se konalo v tělocvičně Integrované střední školy ve Slavkově. První, co nás pět závodníků po příjezdu zarazilo, byla velká účast soutěžících a
to i ze Slovenska. Celkem se mistrovství zúčastnilo šedesát osm závodníků. K nám do klubu přišly propozice až 19.3.99. Bylo to velmi pozdě, jelikož poslední termín k přihlášení byl 22.3.99 a ta přihláška musela být ve Slavkově. Posílali jsme je spolu s ostatními na E-mail adresu v neděli večer. Pojistil jsem se a poslal přihlášku i faxem v pondělí. Náš příjezd byl i přes, myslím že včasný odjezd ze Šenova, poněkud opožděn. To se negativně projevilo tím, že jsme nestihli trénink a jen tak tak jsme se stihli přihlásit do závodu. Několik přihlášených se k přejímce muselo vracet, protože jejich model nesplňoval například hmotnostní limit, světlost podvozku 4mm či šíři podvozku. Zúčastnit těchto závodů se mohli jen ti, kteří prošli přejímkou, ale zároveň včas poslali přihlášku k závodům. Nakonec techničtí komisaři nalepili kontrolní štítky na podvozek a karosérii. Každý soutěžící dostal startovní čísla na karosérii, kde si je musel nalepit, a časový harmonogram s vyznačenou skupinou ve které pojede. Rozděleni jsme byli do sedmi skupin po sedmi až devíti jezdcích. Celkem se jely čtyři rozjížďky. Ve druhé až čtvrté jízdě se startovalo podle dojezdu v předcházející rozjížďce. Do finálových jízd se postupovalo klasicky, od nejlepšího po deseti v každém následujícím finále. Finále A jelo třikrát, dvě nejlepší jízdy se sčítaly, finále B dvakrát, počítala se nejlepší jízda, finále C až G jelo jen jednou. Už v rozjížďkách se tvrdě bojovalo o účast v nejlepší finálové skupině. Však také bylo o co bojovat. Za první místo celkově byla RC souprava Graupner a pohár. Pořadí se nejednou měnilo, pro někoho i záporným směrem. Tak se například stalo, že po třetích rozjížďkách jsem byl na devátém místě celkového pořadí, ale po závěrečných čtvrtých jízdách jsem postupoval až jako třetí do finále B. Nicméně jsem tuto pozici na startu dokázal využít ve svůj prospěch. První jízda se pro mne ukázala jako rozhodující, neboť jsem využil zmatku dvou závodníků přede mnou, proháčkoval jsem se na první pozici a udržel ji až do konce. Druhou jízdu jsem se musel probíjet z posledního místa po tlačenici v první zatáčce a nakonec jsem dojel třetí. Díky vítězství v první finálové jízdě a hlavně kratšímu dojezdovému času, o šest desetin vteřiny, jsem toto finále vyhrál a skončil na celkové jedenácté pozici. Myslím si, že to není žádná ostuda, už vzhledem k tomu, že jsem jel se sériovým podvozkem Tamiya a mnoho podvozků Yokomo nebo Losi zůstalo za mnou. Mimo hlavní pořadí, byla vyhlášena cena pro tři nejlepší podvozky firmy Tamiya a kategorie žáků. Žáci od dvacátého místa dostávali medaile, od desátého do čtvrtého místa medaile a drobné věcné ceny (např. uhlíky). První tři žáci dostali poháry stavebnice plastikových modelů firmy Tamiya a dorty. Pořadí jezdců s podvozkem Tamiya bylo následující :V celkovém pořadí byly takovéto výsledky :
Další pořadí a pořadí žáků bych také napsal, ale dosud jsem nedostal výsledkovou listinu.
Až do patnáctého místa se udělovaly poháry a věcné ceny. Od patnáctého do dvacátého pátého místa byly udělovány diplomy. Celé závody probíhaly v poklidu, až na několikeré výpadky elektrického proudu zatížené množstvím nabíječek baterií závodníků. Byl to zár
oveň jediný problém. Trať byla vytyčena po obvodu gymnastickými dřevěnými lavičkami. Zbytek trati byl vyznačen na polovinu rozřezanými kulatými plastovými trubicemi průměru deseti centimetrů a přilepenými izolepou. V zatáčkách byly rozmístěny kovové čočky. Chtěl bych touto cestou poděkovat všem, kteří se podíleli na organizaci a chodu závodů jakož i sponzorům, kteří tyto závody skvěle dotovali skvělými cenami. Děkuji také za odvoz tam i zpět Tomáši Rajdusovi, jednomu z nejlepších prodejců firmy MPM na poli RC modelů, jeho manželce Pavlíně za trpělivost a dodávce Fiat za to že vydržela cestu.Zpracoval PSZ.