Komentář k Mistrovství ČR 1998
Mistrovství ČR 1:12 se podruhé za sebou konalo v Praze, tentokrát v termínu 21.-22.1998. Sešla se zde téměř kompletní naše špička v této kategorii (z loňské první desítky chyběli pouze Matros a Cibulka) a navíc přijel polský závodník Mazurek. Již před závodem bylo jasné, že to bude je
dno z nejnáročnějších mistrovství, jaké se kdy u nás jelo. Už rozjížďky byly velice zajímavé -pořadí na čele se neustále měnilo. Nakonec se po finále A postupovalo v tomto pořadí :
1. |
Kořínek Martin |
2. |
Mazurek Marcin |
3. |
Pelikán Aleš |
4. |
Kratochvíl Karel |
5. |
Kořínek Lukáš |
6. |
Szostek Pavel |
7. |
Fišer Zbyněk |
8. |
Holub Petr |
9. |
Kořínek Roman |
10. |
Svoboda Tomáš |
Finále A se tedy jelo v podobném složení jako v předcházejícím roce - chyběli v něm pouze dva výše uvedení jezdci, kteří se nezúčastnili. Místo nich se do A finále dostali Fišer a Svoboda.
Po prvních dvou finálových jízdách vypadala situace velice zajímavě - titul mohli získat celkem 4 jezdci (M.Kořínek,Mazurek,Pelikán a Kratochvíl)!!!Takovou situaci jsem na mistrovském závodě ještě nezažil.Navíc obvykle se v této kategorii rozhodovalo o medailovými místech mezi třemi bratry Kořínkovými. Tentokrát se jejich hegemonii podařilo dokonale rozbít. Poslední finálová jízda se tedy jela "o všechno".
Hned po startu se d
o vedení dostal Martin Kořínek a za ním došlo k několika strkanicím, na kterou nejvíc doplatil Kratochvíl - ten se propadl až na poslední desáté místo. Hned ve druhém kole měl technické problémy Mazurek. V pátém okruhu měl již Martin Kořínek na čele slušný náskok, na druhé místo se už propracoval Kratochvíl, který začal jeho asi čtyř-sekundový náskok stahovat. Do poloviny závodu se pořadí na čele neměnilo. Došlo ale k vytvoření skupinky na čele závodu, kdy v těsném závěsu za sebou jezdili M.Kořínek,Kratochvíl a L. Kořínek. Kratochvíl několikrát zaútočil na M. Kořínka, ale vzápětí byl vždy zpět předjet. Po několika okruzích L.Kořínek předjel Kratochvíla a hned zaútočil na M. Kořínka takovým způsobem, že Martin skončil mimo trať. Drama tedy vrcholilo, neboť Kratochvíl se dostal na 2. místo za L. Kořínka, který však dostal za bezohledné předjíždění "PIT STOP" na deset vteřin. Ten však do depa v následujících třech kolech nezajel a tak viděl černou vlajku. Pořadí na čele tedy bylo Kratochvíl, M.Kořínek a Mazurek. První dva jezdci dokázali přivést publikum do varu, neboť opět několik okruhů kroužili v těsném závěsu za sebou. Do posledního okruhu tedy vjížděl na čele Kratochvíl , ovšem při nájezdu na cílovou rovinku mu model náhle zpomalil (došly mu baterie) a deset metrů před cílem byl předjet M. Kořínkem !!! V cíli je dělilo pouze 37 setin sekundy !!!V případě, že by dojel do cíle jako první Kratochvíl, došlo by zde k velice zajímavé situaci. Oba jezdci by měli součet ze dvou lepších jízd 3. Rozhodovala by tedy třetí jízda - tu měli oba jezdci opět shodnou- třetí místa. I počet kol ve všech jízdách měli shodný. Došlo by tedy asi až na postupová místa, které by měl lepší M. Kořínek. Každopádně i to svědčí o tom, jak se naše špička vyrovnává. Ale dost kdyby.
Nakonec
tedy titul opět získal Martin Kořínek. Gratulujeme, protože tentokrát o něj musel svést těžký souboj a to doslova do posledního metru závodu. Ale za rok, kdo ví…Jinak finálové jízdy byly zajímavé tím, že se poprvé v této kategorii u nás při mistrovském závodě používal "PIT STOP" a došlo ke dvěma diskvalifikacím z důvodu neodevzdání modelu ke kontrole po odjetí jízdy. I když se mezi jezdci šuškalo , že je to tím, že se rozhodčí posilňovali "výjimečně hořkým, výjimečně dobrým". Na druhou stranu nutno říct, že rozhodčí odvedli dobrou práci a přispěli ke zdárnému průběhu závodu.
20.12.1998 Mag